Institutions beskrivelse


Institutionsbeskrivelse.
Vi er to studerende der arbejder i The Dorothy Gardner Centre, en international institution der ligger i Westminster/London. Institutionen ligger i det vestlige London ti minutter fra undergrundstationen Queens Park i Westminster.
                         
                         

                             Tæt på offentlig legeplads og High Street(hovedgade).   


                            

Institutionen er vigtig for samfundet, da det er en af de få som tager hånd om hele familien og hjælper dem til at skabe en bedre hverdag f.eks. ved at give forældre mulighed for at deltage i workshops med forskellige temaer så som økonomi, hjælp til bolig søgning, opdragelse mm.
Institutionen er nomineret til 60 børn, men rummer i øjeblikket 83. Da der ingen forældre betaling er, bliver institutionen sponsoreret af staten, endvidere for institutionen midler fra social service og de midler dækker specielt 40 deltids børn. I institutionen består af mange nationaliteter med både drenge og piger, flere af børnene taler mere end et sprog. Personalet ligger stor vægt på, at børnene skal beholde begge sprog, personalet har også forskellige nationaliteter, så de er i stand til at snakke med børnene på forskellige sprog, det engelske personale lærer også sange og gloser, som de bruger til børnene i samlet flok. Institutionen består af 3 forskellige slags faggrupper teachers, early years educators og learning support assistents. Til de børn som har specielle behov, bliver der hentet hjælp udefra.

Normering:
Når børnene er 1 år skal der være en voksen pr 3 børn.
Når børnene er 2 år skal der være en voksen pr 4 børn.
Når børnene er 3-4 år skal der være en voksen pr 13 børn.
Børnene i institutionen er inddelt i 4 grupper Blå, Grøn, Lilla og Rs3(Rising 3s). Børnene er på institutionen i forskellige tidsrum, nogle er der kun om formiddagen og andre kun om eftermiddagen og nogle er på institutionen hele dagen. Der er dog mulighed for at aflevere dit barn tidligt eller blive sent, hvis man er villig til at betale selv. Institutionen her ikke kun fokus på børnene, men på familien som helhed, der er workshops og møder som forældrene kan deltage i, f.eks. hjælp til at finde hus, læring om økonomi eller engelsk undervisning. Institutionen er statsgrundlagt og åbnede i 1975, blev åbnet af HRH Princess Alexandra.

The Nursery:
Når man kommer ind i institutionen er der en reception, hvor en kvinde ved navn Winnie sidder og tager imod børn og forældre.



 Går man længere ned ad gangen, kommer man til børnenes garderobe, som også bliver benyttet som frokost rum.


 Fortsætter man ned af trappen kommer man til the ground floor, det er et åbent fælles areal, som er inddelt i forskellige områder og temaer. Der er blandt andet en indendørs sandkasse, en bygge plads, et vand bassin mm. Alt er holdt på børnehøjde, både stole og borde.



Børnene bestemmer selv om de vil være inde eller ude. Lege pladsen er ikke stor, men er praktisk indrettet, der er sandkasse, flytbare klatrestativer og et grønt område, der er mulighed for at skifte aktiviteter f.eks. at skifte de flytbare klatrestativer ud med cykler eller lignende. Der er også bænke med puder og tæpper, der er mulighed for udendørs læsning. De har plantet blomster og træer i krukker og de venter æg til udrugning til påske. Selvom pladsen er træng foregår der mange aktiviteter både ude og inde.






I kælderen findes institutionens eget bibliotek, hvor både børn og forældre kan låne bøger. Hver torsdag kan de låne cd’er og dvd’er på forskellige sprog, med matchende bøger.









Administrative system:
Staten
Gorvenors (en gruppe af 21 frivillige, deriblandt forældre, personale, politikkere og mennesker fra nærsamfundet, denne gruppe udpeger 2 repræsentanter for gruppen til at deltage i møder osv… Ingen af disse frivillige behøver uddannelse inden for feltet)
Head teacher (som head teacher kan man ikke tage nogen store beslutninger uden at The Governors er indblandet og har taget del i beslutningen)
Administrative teachers
Teachers
Early years educators og Learning support assistants.

I institutionen er tiden inddelt i terms(semestre) og 1 år består af 6 terms.
Term 1: 5/9 – 21/10
Term 2: 31/10 – 16/12
Term 3: 2/1 – 10/2
Term 4: 20/2 – 30/3
Term 5: 16/4 – 1/6
Term 6: 11/6 – 20/7
Tiden derimellem er holidays, men institutionen er stadig åben for nogle af børnene, især den som får midler fra social service, de skal være der.
Dagsskema:
8:30 – 8:45: Morning meeting
8:45 – 9:15: Before-School Club
8:35 – 9:00: Set up the nursery floor, garden and rising 3s for the day.
9:00 – 9:15: Discuss Focus children for following week.
9:15 – 11:05: Morning session.
11:05 – 11:20: Tidy up time.
11:20 – 11:40: Story time.
11:40 – 11:45: Morning children are collecting, full time children wash their hands for lunch.
11:45 – 12:45: Lunch.
12:45 – 14:40: Afternoon session.
14:40 – 15:05: Story time.
15:05 – 15:15: Parents collect children.
15:15 – 15:45: After-School Club.
15:15 – 15:35: Indoor and outdoor teams meet to evaluate the day.
15:35 – 15:45: Whole team meets, brief summary of day and focus children discussion.
15:45 – 16:30: Tidying and resourcing for following day.

1 kommentar:

  1. Super fint og oplysende. Håber I gør så godt et indtryk at vi kane sende flere studerende dertil.

    mvh Lars

    SvarSlet